Україна, м. Одеса, вул. Транспортна 5/1, оф.214.

+38 048 776 01 94 info@skveles.kiev.ua

Що робити при настанні страхового випадку?

Нижче наведена схема дій при настанні страхового випадку

Нещасний випадок або раптове захворювання при подорожі за кордон

Страховим випадком є раптове захворювання або нещасний випадок (отримання будь-яких травм, опіків, отруєнь і т.д.)

Куди б ви не поїхали під час подорожі, на екскурсію або на вечерю в ресторан, поліс завжди повинен бути з собою. Деякі туристи вважають за краще залишати паперову версію в готелі, заспокоюючи себе тим, що в телефоні є електронна версія поліса, проте далеко не в кожній лікарні, особливо якщо ви перебуваєте в маленькому містечку, у вас його приймуть.

Якщо під час відпочинку за кордоном вам знадобилася медична допомога, терміново телефонуйте в цілодобовий сервісний центр по телефонах, вказаних на лицьовій або зворотній стороні медичної страховки.

Как правило, за кордоном між вами і страховиком працює посередник — компанія асистанс, яка буде займатися пошуком найближчої лікарні, перебронюванням квитків т.д.

Можна телефонувати і безпосередньо в свою компанію, але вибрати треба щось одне, тому що займатися вашим страховим випадком будуть або в основному офісі, або за місцем перебування. Зазвичай витрати на телефонний зв’язок зі страховиком покриваються за рахунок страховки.

Повідомте наступне:

  1. Прізвище та ім’я застрахованого, його дату народження.
  2. Номер страхового поліса, період його дії.
  3. Опишіть проблему, обставини, скарги, характер необхідної медичної та іншої допомоги.
  4. Повідомте свої контактні телефони: мобільні і стаціонарні.
  5. Повідомте точне місцезнаходження застрахованого (назва готелю, адреса, номер кімнати). Якщо застрахований вже знаходиться в клініці — її назву, адресу, відділення.

Для того, щоб отримати компенсацію по лікуванню за кордоном після приїзду на батьківщину, страховій компанії необхідно надати наступні документи:

  • страховий поліс;
  • оригінал довідки-рахунку з лікарні на фірмовому бланку, з штампом, зазначенням прізвища пацієнта, діагнозу, дати звернення за медичною допомогою, тривалістю лікування та зазначенням наданих послуг з розбивкою їх за датами та вартістю, а також підсумкової суми оплати;
  • оригінали виписаних лікарем рецептів зі штампами аптеки і зазначенням вартості кожного придбаного медикаменту;
  • призначення лікарем проходження лабораторних досліджень, а також рахунок з лабораторії з розбивкою по датах, найменуванню та вартості наданих послуг;
  • інші документи, що підтверджують факт оплати за лікування, ліки та інші послуги клініки, зокрема — штамп про оплату, розписка в отриманні грошей або довідка про перерахування грошових коштів.

Будьте готові до того, що лікар навряд чи буде розмовляти російською, а тим паче українською мовою.  В кращому випадку, крім місцевої мови він може також володіти англійською мовою.

Після огляду лікар або призначає ліки, або додаткове обстеження і лікування в лікарні.

При попаданні в лікарню не варто віддавати медичному персоналу паспорти, особливо в неєвропейських країнах, зокрема — в Туреччині та Єгипті.

ДТП, автомобільна аварія

Страховим випадком є зіткнення автомобілів (ДТП) або зіткнення автомобіля і пішохода, пошкодження автомобіля від неправомірних дій третіх осіб, пошкодження від стихійного лиха.

1. Увімкніть аварійну світлову сигналізацію.
2. Виставте знак аварійної зупинки.
3. Надайте допомогу потерпілим і спробуйте вжити максимум заходів для скорочення розміру збитків
4. Викличте інспектора ДПС, ДАІ, МВС, МНС, відомчих аварійних служб, пожежної охорони (якщо необхідно) і отримайте від них документи (довідку, протокол), що підтверджують факт настання, час і обставини події.
5. Зателефонуйте в call-центр або службу технічного асистансу страхової компанії протягом 48 годин; в разі настання страхового випадку за кордоном — протягом 72 годин без урахування вихідних і свят.  Повідомляючи про настання страхового випадку коротко опишіть обставини події і характер збитку.
6. Запишіть прізвища і адреси свідків події.
7. Не забирайте автомобіль з місця ДТП, не переміщуйте предмети, які мають відношення до події до прибуття інспектора ДПС.
8. Якщо в результаті ДТП на дорозі утворився затор і проїзд інших транспортних засобів став неможливий, Ви можете звільнити проїжджу частину, але тільки після того, як складете схему, в якій в присутності свідків зафіксуєте положення транспортних засобів на місці ДТП і запишете ПІБ, адреси і телефони свідків.
9. Евакуацію автомобіля з місця події можна здійснювати тільки після документального оформлення факту ДТП з представниками ДАІ і отримання від них відповідного дозволу.
10. До прийняття судового рішення не визнавайте свою провину в ДТП або іншу подію за участю застрахованого транспортного без згоди страхової компанії.
11. У разі викрадення авто, а також інших протиправних дій третіх осіб, подайте письмову заяву до територіального органу МВС і отримайте відповідну довідку.
12. Протягом 5 робочих днів з моменту настання події надайте страховій компанії письмову заяву про подію.
13. Не проводьте самостійно жодних робіт, які призведуть до зміни стану транспортного засобу, крім заходів, необхідних для його транспортування.
14. Узгодьте зі страховою компанією вибір СТО, якщо це передбачено договором страхування.

При дорожньо-транспортній пригоді Вам НЕ СЛІД:

  1. Піддаватися паніц. Пам’ятайте, що Ваше майно застраховане.
  2. Вести розмови про відповідальність учасників, приймати на себе зобов’язання по оплаті заподіяної шкоди.
  3. Змінювати картину події (міняти розташування транспортних засобів, знищувати осип скла і бруду і т.п.).
  4. Приймати рішення про евакуацію транспортного засобу без попередньої консультації з фахівцями Вашої страхової компанії.
  5. Приймати рішення про оплату послуг ремонтних організацій без попередньої консультації з фахівцями Вашої страхової компанії.
  • оригінал договору страхування (страхового поліса)
  • копію посвідчення водія, за участю якого сталася подія
  • паспорт та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду страхувальника-громадянина
  • в разі настання події за межами України — фотографії пошкоджень транспортного засобу
  • письмову заяву про настання і обставини страхового випадку та виплати страхового відшкодування за формою страховика
  • довідку встановленого зразка органів ДАІ, МВС, МНС про факт та обставини страхового випадку
    документи, що підтверджують право страхувальника на володіння, користування і розпорядження транспортним засобом
  • постанову суду про притягнення до адміністративної відповідальності особи, винної у ДТП

Пожежа, затоплення, різні пошкодження майна

До страхових випадків відноситься пожежа, затоплення, пошкодження майна від неправомірних дій третіх осіб, пошкодження від стихійних лих та інших ситуацій, описаних в договорі страхування

При настанні страхового випадку Страхувальник зобов’язаний:

1. Здійснити усі можливі дії для порятунку застрахованого майна, зменшення збитку і запобігання його збільшення.
2. Негайно сповістити відповідні державні органи (службу пожежної охорони, органи МВС, ДАІ, інші) та здійснити всі інші необхідні процедури, передбачені чинним законодавством.
3. Негайно, але не пізніше одного робочого дня, сповістити про це в письмовому вигляді (телефоном, факсом, по скайпу) страховика або його представника.
4. Надати Страховику або його представнику можливість оглянути пошкоджене майно.
5. Надати Страховику можливість проводити розслідування причину настання страхового випадку, визначення розміру збитків, і сприяти в цьому.
6. Зберегти майно до огляду Страховиком або його представником в стані, в якому воно знаходилося після страхового випадку

  • Фотографуйте місце події, пошкоджене і збережене майно, навколишнє оточення, все що вважаєте за потрібне і навіть більше.
  • Відео також може бути дуже корисним, але не замінює фотозйомку. Не економте кадри — вони нічого не варті порівняно з цінністю фотографій, коли доводиться досліджувати обставини, від яких вже не залишилося інших слідів. Знімайте все і з усіх боків.
  • Чим раніше після того, як подія відбулася буде проведена зйомка, тим вірогіднішою і повнішою виявиться зібрана інформація. Наприклад, кадри, зняті прямо під час пожежі, іноді дуже ефективно допомагають довести факти знаходження застрахованого майна в місці пожежі, належне спрацьовування засобів пожежогасіння, заходи з рятування майна, а іноді і причину пожежі.
  • Експертам-пожежотехнікам ранні фотографії дають безцінний обсяг інформації для розслідування пожежі. Те ж саме стосується і інших видів ситуацій
  • оригінал договору страхування;
  • письмове повідомлення про настання страхового випадку;
  • заяву на виплату страхового відшкодування;
  • список пошкодженого, знищеного або втраченого майна із зазначенням його вартості в цінах на дату настання страхового випадку;
  • документи, що підтверджують розмір витрат на здійснення дій щодо запобігання або зменшення збитків;
  • акт (висновок) експертної оцінки пошкодженого, знищеного або втраченого майна (в разі призначення Страховиком проведення експертизи), а також інші документи, що визначають характер і розмір збитку;
  • документи, що підтверджують необхідні витрати на відновлення, ремонт або заміну пошкодженого майна;
  •  фотографії пошкодженого та / або знищеного майна;
  •  довідки уповноважених органів (у встановленій формі), що підтверджують факт, причини та обставини настання страхового випадку:
    — під час пожежі — акт про пожежу, складений підрозділом пожежної частини або МНС, або інший документ, передбачений законом;
    — під час стихійного лиха — довідка гідрометеорологічного центру і / або сейсмослужб і / або Міністерства надзвичайних ситуацій та / або інший документ, передбачений законом;
    — при протиправних діях третіх осіб — довідка органів внутрішніх справ або інший документ компетентних державних органів, передбачений законом;
    — при аварії водопровідної, каналізаційної, опалювальної або інший комунальної системи — довідки аварійних служб або інший документ компетентних державних органів, передбачений законом;
  • документи, що дозволяють ідентифікувати особу одержувача страхового відшкодування;
  • інші документи або відомості, необхідні для з’ясування причин страхового випадку (за письмовим запитом страховика).

Залишилися питання?

Якщо у вас залишилися питання, які не були нами враховані або ваша ситуація має відношення до інших видів страхування (не зазначених вище)